3. februar 2011

Bredbånd fra ICE fungerer rimelig bra på farten

De siste ukene har jeg prøvd mobilt bredbånd fra norske ICE. Jeg tok det med i toget, på fergen mellom Oslo og Kiel, samt fergen mellom Larvik og Hirtshals. Og selvfølgelig i campingvognen som står på jobben. Det er fri bruk i hele Skandinavia, nettopp derfor var jeg interessert.

Og jeg er positivt overrasket! Så lenge man sitter i nærheten av et vindu, har man dekning. Unntaksvis midt mellom Larvik og Hirtshals. Men midt i Kattegat var det også dekning, og det er imponerende. Hastigheten er også fin, f.eks. kan jeg høre på Spotify i flere timer i campingvogna uten avbrytelser. Og da sitter jeg heller ikke inntil vinduet...

Jeg putter inn en usb-stikk, og hvis forholdet er dårlig, man jeg forlenge modemet med en liten kabel som følger med i pakken. Man kan også få en liten ekstra antenne hvis det behøves for ett par hundrelapper.

De tre første månedene er gratis, og deretter er prisen NOK 299,- pr. måned.

Dette kan helt klart anbefales andre som har samme reise- og boligrytme som meg selv.

Og for ordens skyld; dette innlegget er ikke sponset av leverandøren :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar