26. marts 2011

Bursdagsfeiring med flagg og kake - på Skype

Når man er pendler, er èn av ulempene at man ofte ikke er hjemme når "vanlige" mennesker har fri. For eksempel røde juledager, påskedager, pinse, 17. mai. Og bursdager. For en stund siden fylte jeg år, og via Skype som er et gratis videotelefoniprogram, sang Pia og gutta bursdagssang og spiste bursdagskake hjemme på kjøkkenet. Mens jeg satt på jobben og spiste samme kake jeg hadde fått medbragt dagen før :-)

Pendling handler mye om å gjøre det beste ut av alle situasjoner. Og med programmet Skype er det også mulig å feire bursdag sammen, selv om man ikke er på samme lokalasjon. Et lite webkamera med mikrofon er plassert øverst på PC-skjermen på en av jobbens PCer, og hjemme bruker vi Pias bærbare PC som har webkamera og mikrofon integrert.

Kvaliteten er stort sett god, og gir betydelig mer følelse av å "vite hva som skjer" fremfor å kun ringe uten å se hverandre. I den lille ruten til venstre på skjermen, kan jeg se video av meg selv, slik mottakeren ser det. Dermed kan man rette på hårsveisen. Hvis man har hår...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar