21. november 2012

Pendlerens favoritter: Karrikylling fra Fjordland

Når man er pendler, er ofte en av ulempene at man ikke har adgang til samme kjøkkenmuligheter som hjemme. Da er det bra at det finnes gode alternativ, som er enkle å lage, gode å spise, og har en riktig pris. Innholdet i maten i form av næring og kalorier er selvfølgelig også viktig. Det kjappest er ofte å spise en pølse i brød hos Narvesen, men denne løsningen er langtfra den beste, verken prismessig eller sunnhetsmessig.

En av mine favoritter er Fjordlands Karrikylling med jasminris.
Mengden mat passer perfekt til meg, den kan kjøpes for mellom 45 og 55 kroner i supermarkedene der jeg jobber, og næringsinnholdet er greit sammenlignet med tilsvarende ferdigretter middag. Fettinnholdet er også lavt.

Bildet under viser innholdet:


Retten er ferdig varmet opp på 4 minutter, posene klippes opp, og innholdet helles ut på tallerkenen.
Ved å finne frem f.eks. tomater, agurker eller annet salat, blir måltidet enda bedre og sunnere.
Jeg bruker ofte tomater fordi de holder seg lenge, og koster mye mindre i Danmark hvor jeg pleier å handle grønt før jeg kommer på jobb.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar