1. september 2010

Ny pendlerbolig i Horten

I øyeblikket er jeg igang med å flytte inn i min nye pendlerbolig ved jobben i Horten. En brukt campingvogn er tatt med fra Danmark, og skal heretter erstatte værelset jeg har leiet de siste 4 årene.

Vogna står fast parkert bak terminalbygget hvor jeg jobber, og som det fremgår av bildet er det panorama-utsikt til vannet :-)

Årsakene til at jeg velger denne løsningen er:
- ingen husleie, pengene kan brukes på viktige ting
- jeg har kun bruk for et sted å sove, alle andre fasiliteter har jeg på jobben
- kortere avstand mellom jobben og soveplassen
- vogna kostet kun DKK 10.000,- og er dermed raskt spart inn

I tillegg kan vogna brukes av familien om sommeren, fordi det er soveplass til 2 voksne og 2 barn. Vogna er heller ikke særlig tung, og kan trekkes etter de fleste type biler, selv på sommerferie i Norge ...

Resten av dagen går med tilkobling av strøm (må bytte kontakter), rengjøring innvendig og tilpasning til mitt bruk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar