25. september 2010

Pendlerlivet i campingvognen

Siden 1. september har jeg bodd i en campingvogn i jobbeperiodene i Horten. Mange syns det høres upraktisk og kummerlig ut, så jeg skal forklare hvorfor jeg har valgt denne løsningen:

- Først og fremst er det for å spare boligutgifter. Jeg jobber mange timer når jeg er på jobb, og har bare bruk for en seng å sove i. Da er det dumt å betale leie av værelse eller leilighet, når jeg allikevel ikke har bruk for flere fasciliteter.

- På jobben har vi kjøkken og bad. Jeg har alltid spist de fleste måltidene her, og jeg pleier å dusje før jeg går om kvelden. Mao. trenger jeg ikke kjøkken og eget bad der jeg sover. De siste fire årene jeg har forøvrig heller ikke hatt tilgang til kjøkken der jeg har bodd i Horten.

- Jeg betaler kr 500,- i måneden for strøm/plass til arbeidsgiverern. Det er langt rimeligere enn å leie værelse eller leilighet.

- Som bonus kan campingvognen få skilt på, og fungere som familievogn i feriene. Den er kjøpt så 2 voksne og 2 barn kan sove i den. Selv om man på sikt nok vil velge en noe større vogn til det formålet.

- Jeg har en liten oljeradiator i vogna, som foreløpig lager mere enn nok varme.

- Det er også praktisk å ha kort vei til jobben, hvis noe skulle skje, eller det er bruk for ekstra bemanning i morgentimene, er jeg stort sett tilgjengelig. Også er det veldig flott utsikt utover fjorden herfra :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar