16. oktober 2010

Scooter-pendling med 38 km på literen

Denne jobbeperioden kjørte jeg også scooter til jobben. Men jeg merker at det virkelig begynner å bli høst. I Fr.havn var det 10 grader når jeg reiste kl 2030, og ved ankomst Horten kl 0330 var det kun 3 grader. Og det blåste...

Til tross for gode og varme klær, inkludert en selvlysende, gul varme-kjeledress, ble det etterhvert kjølig. Det skjønte også politi-mannen som stoppet meg på Raveien ved Fevang for å sjekke at jeg var edru. Noe jeg selvfølgelig var :-)

Noe stort billigere transportmiddel, er det imidlertid vanskelig å finne. Scooteren kjører 37 km på literen og koster kr 850,- i forsikring årlig. Og vanligvis kjører jeg først ombord i Superspeed, og først av. Slipper dermed de vanlige køene, og har fast plass bak casinga på dekk 3 ;-)

I ettermiddag har jeg vasket kjøretøyet, som nå har gått 2200 km. men fortsatt fremstår som ny og skinnende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar