6. august 2011

Tilbake i Horten med campingvogn

Så var tiden kommet for å jobbe igjen, og sist torsdag morgen ankom jeg Horten med den lille campingvognen. Det er en Hobby Deluxe 390, som ble kjøpt rimelig for ca et år siden, for å teste om det lot seg gjøre å bo i vogn de dagene jeg var på jobb. Og med et par gode sovepropper lot det seg absolutt gjøre!

Før jul i fjor ble den lille vognen, som har begrenset varme, og dessuten ikke noe toalettrom, tatt med til DK og satt i vinterhi. Vi kjøpte en litt større vogn med sentralvarme og toalett, som jeg brukte frem til sommeren i år.

Nå er altså den lille vogna igjen i Horten, og fungerer fint til mitt bruk. Jeg arbeider lange dager, og bruker den kun for å sove i, og spise morgenmat i. Jeg dusjer på jobben før jeg går hjem om kvelden, og bruker vognens kjøleskap til melk, yoghurt og annen enkel mat til neste morgen. Gass og vann har jeg dermed ikke bruk for.

Sittegruppen foran i vogna ligger permanent nede, og jeg sover på en tykk og lekker madrass ovenpå putene. Bredden på vogna er kun 2 meter, så den kunne gjerne vært 20 cm bredere for å få noe mer plass til bena, men dette er tross alt luksusproblemer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar