11. november 2011

Jobbetur til Moss ferjekai

For første gang har jeg i dag hatt arbeidsoppdrag i Moss, på den andre siden av fjorden. En av del min arbeidstid brukes til service- og vedlikeholdsoppgaver, og i dag skulle jeg montere bunner i noen nye hyller som er hengt opp alle billettkontorene.I tillegg skulle jeg skru opp brannslukkingsapparat i den ene billettluken.

Jobben var gjort på en time, og medførte to fine fergeturer over Oslofjorden i morgentimene.
Denne bloggen heter Fergependler, men det er første gang jeg selv bruker Bastøfergene mens jeg selv er på jobb.

Utreisen gikk med Bastø II, og returen med Bastø III.
Bildet over er av Stavanger som ligger i fergeleie 2 i Horten, og enda ikke har startet opp på dagens tørn.
Fergen er innleid fra Tide, og har tidligere seilt på sambandet Stavanger-Tau.
Den har kapasitet på ca 120 personbiler, alternativt 10 lette trailere og 20 personbiler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar