2. november 2011

Pendlermat: Big One pizza - dobbel Pepperoni

Som kjent prøver jeg diverse enkle middagsretter, som en pendler kan klare å forberede + spise på under 30 minutter. Helst under 20 ... For ett par uker siden hadde ICA i Horten 40% rabatt på mange pizzaer, bl.a. Grandiosa og hele Big One-familien.

Big One med dobbel pepperoni ser lekker ut på bildet, hvor de to pølsetypene er avbildet sammen med ananas og deilig smeltet ost. Og selvfølgelig med en kjent amerikansk storby i bakgrunnen. Big One-bunnene er betydelig tykkere enn Grandiosa, og følgelig også mer mektig. En halv pizza i minovnen på bryggekontoret i 12 minutter fra kald start, passet perfekt.

Smaken ble sprø bunn, god pizzasaus, mild ost og sterk pølse.
Omtrent som forventet. Men jeg ble likevel overrasket over den gode smakskombinasjonen, hvor jeg før har blitt lei av den tykke bunnen. Selvfølgelig ble pizzaen spist med (ferdig) oppskåret salat, uten dressing, noe som gjorde opplevelsen enda bedre.

Da jeg skulle skrive om erfaringene, men hadde kastet esken, prøvde jeg å finne næringsinnhold på nettsiden til Stabburet. Det lot seg ikke gjøre. Og da jeg skrev til kundeservice for å få den, fikk jeg heller ikke positivt svar.
Faktisk skriver Sissel Orring (navnet er fra avsender på eposten, hun skrev det ikke selv, kun "kundeservice"):

Hei,

Takk for din henvendelse til Stabburet. Pr. idag har vi dessverre slik
oversikt å sende deg, noe vi beklager. På sikt håper vi på å kunne
tilgjenglig gjøre næringsinnnhold i våre produkter på våre nettsider.

Lykke til videre.

Med vennlig hilsen
Stabburet AS

Forbrukerservice


Jeg syns det var litt uproft av et firma som selger hundretusenvis av pizzaer til nordmenn hvert år.

Terningkast 5 av 6 herfra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar